- Przewodniczący – Rafał Hykiel
- Zespół ds. Etyki oferuje:
- pomoc w rozwiązywaniu problemów natury etycznej pracowników,i pacjentów oraz w relacjach pacjent/ opiekun prawny pacjenta, a osoba wykonująca zawód medyczny;
- dialog w przypadku zaistnienia konfliktów natury moralnej i etycznej wśród pracowników i pacjentów, w celu znalezienia właściwego, optymalnego rozwiązania;
Kontakt z zespołem
Zgłaszanie wniosków do rozstrzygnięcia przez Zespół ds. Etyki może odbywać się przez:
- Zgłoszenie pocztą elektroniczną na adres e-mail: etyka@spzozhajnowka.pl
- Zgłoszenie pisemne przez Sekretariat Szpitala w zaklejonej kopercie zaadresowanej do Zespołu ds. Etyki.
W przypadkach szczególnych możliwe będzie bezpośrednie zgłoszenie się do Przewodniczącego Zespołu Etyki (po wcześniejszym uzgodnieniu terminu).
Wniosek powinien zawierać:
- imię i nazwisko osoby zgłaszającej wniosek,
- telefon kontaktowy oraz adres e-mail wnioskodawcy,
- adres wnioskodawcy (jeżeli odpowiedź ma być w postaci tradycyjnej formy listowej)
- opis problemu etycznie wątpliwego.
Zgłoszenia anonimowe lub wnioski nie spełniające powyższych warunków, nie będą rozpatrywane.
Zespół ds. Etyki zastrzega sobie standardowy czas do 1 miesiąca na rozeznanie sytuacji, podjęcie interwencji oraz udzielenie odpowiedzi osobie zgłaszającej wniosek. W sytuacjach wyjątkowych, wnioski mogą być rozpatrywane w trybie pilnym.
Zespół kieruje się zasadami poufności i jest zobowiązany do ich zachowania w całym toku postępowania oraz po jego zakończeniu.